پور مختار:حکومت اردن در اعطای آزادی سیاسی به مردم خساست نکند

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

پور مختار:حکومت اردن در اعطای آزادی سیاسی به مردم خساست نکند

محمدعلی پورمختار در گفت‌و گو با خبرنگار ‌بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری شدت گیری اعتراضات مردمی در اردن، گفت: اردن نیز تحت تاثیر شرایط حاکم بر کشورهای عربی منطقه است.

نماینده مردم کبودر آهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوع برخورد حکومت‌های استبدادی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با مردم دلیل اصلی شدت گرفتن اعتراضات در منطقه است، افزود: مردم مسلمان منطقه از دیکتاتوری مطلق حاکمان عرب خود خسته شده‌اند چراکه آنان در نوع حکومت و اعطای آزادی‌های سیاسی و برخورد با خواسته‌های مردمی به صورت سختگیرانه و مشابه عمل می‌کنند.

وی با یادآوری جنبش‌های آزادی خواهانه مردم اردن در یک سال‌ گذشته، ادامه داد: اردنی‌ها مردمی اسلام خواه و آزاده هستند و همواره به آرمان‌های فلسطینیان حساسیت نشان داده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم به رفتار رژیم‌های مستبد حاکم بر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و بیان داشت: فشارها و سختگیری‌های حکومتی به مردم در کشورهای عربی منطقه به حد نهایی خود رسیده و دیگر مردم خواسته‌های خود را پنهان نکرده و آن‌ها را بیان می‌کنند.

پورمختار با بیان اینکه برخی کشورهای عربی برای سرکوب اعتراضات مردم از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند، تاکید کرد: مردم برای در امان ماندن از فشارهای حکومتی، خواسته‌های خود را به صورت صنفی در قالب موارد مشخص و سطح پایین بیان می‌کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه مردم اردن برای دستیابی به خواسته‌های اولیه و اساسی خود پا به میدان اعتراضات گذاشته‌اند، خاطر نشان کرد: اردنی‌ها در قالب خواسته‌های اقتصادی اعتراضات خود را آغاز کرده و اکنون نیز مطالبات سیاسی دارند بنابراین باید توجه داشت که مسائل اقتصادی مردم اردن تنها با اجابت خواسته‌های سیاسی آنان حل می‌شود.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس نهم با بیان اینکه حکومت اردن باید بدون خشونت و درگیری به خواسته‌های بر حق مردم کشور خود تن دهد، یادآور شد: رژیم حاکم بر اردن باید بداند که اردنی‌ها در خواسته‌های خود ثابت‌ قدم هستند.

هزاران تن از شهروندان امان (پایتخت اردن) پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری تظاهراتی از مقابل مسجد حسینی در مرکز این شهر، خواستار مبارزه با فساد و عدم افزایش قیمت‏ها در کشور شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,ساعت 1:32  توسط محمد گلزار